© Copyright 2013-2024 Erhvervspsykolog Finn Weber - fw@finnweber.dk - 3013 7917

Autoriseret psykolog og HD i Informatik- og Økonomistyring

Erhvervspsykolog
Finn Weber

Forside Konsultation Erhvervspsykologisk test Stress Krisestyring og traumer Karrierevejledning Kurser og workshops Kontakt

Medlem af:

Over to moduler lærer du om, hvordan man gennemfører nødvendige samtaler om emner, der kan være ubehagelige, følsomme eller vanskeligt håndterbare. Du lærer om forhold man skal være opmærksom på før, under og efter samtalen, og du lærer metoder til at gennemføre samtalen på. I korte øvelser prøver du teorien af i praksis for at plukke det, der virker godt for din situation.

  1. Hvordan gennemfører jeg en vanskelig samtale med en medarbejder eller kollega? Grundlæggende teori om hvorledes den vanskelige samtale gribes an.
    Formål: Give dig overblik over hvorledes en samtale forberedes, gennemføres og følges op. Give dig indsigt i begreber som aktiv lytten, kropssprog, rammer mv. Give mulighed for at du kan overveje,  hvilke støttemuligheder du kan have behov for, og hvorledes de er tilstede på din arbejdsplads.
  2. Fra teori til praksis - praktisk træning af den vanskelige samtale. Hvad sker der, når jeg skal gennemføre den vanskelige samtale i praksis.? Hvordan reagerer jeg? Hvordan kommer jeg i mål? Hvad skal evt. justeres i min metode?
    Formål: Gennem praktiske øvelser at give dig en øget sikkerhed i at gennemføre vanskelige samtaler, så du kan finjustere din metode til at gennemføre den på.

Modulerne:

Den
vanskelige
samtale